O Zakonu o malem delu 10. aprila. Državni zbor brez posluha za varčevanje.

(Ljubljana, 18. februar 2011)V državnem zboru RS poslanci niso imeli posluha za odločanje o več referendumskih pobudah na en dan, ki bi potekal v mesecu maju.

Zakon o malem delu je dodobra razburkal slovensko javnost, mladi so na vse mogoče načine opozarjali na nepravilne rešitve, ki jih zakon podaja. Strinjali so se, da je potrebno področje študentskega dela nujno urediti, da je potrebno izboljšati pogoje za zaposlovanje mladih ter v kolikor upokojenci smatrajo, da potrebujejo občasno in začasno obliko dela, se jim le-ta tudi omogoči. Vendar ne na način, kot to ureja Zakon o malem delu.

Predlog Zakona o malem delu ne vsebuje zahtevanih normativnih elementov, ki jih pri pripravi zakonodaje zahteva sprejeta Resolucija o normativni dejavnosti (Ur.L.RS, št.95/2009), ki vsebuje celo poglavje o presoji posledic predpisov (VI. poglavje resolucije). Za predlagani zakon ni narejenih nikakršnih analiz ali projekcij, kaj bo zakon dejansko prinesel, medtem ko vse neuradne kažejo na nepopravljive posledice in večji odstotek populacije pod mejo revščine.

Neuspešna je bila sugestija poslancem in poslankam državnega zbora RS, da izkoristijo možnost, ki jim jo daje 33. člen zakona o referendumu in ljudski iniciativi:

»Od dneva razpisa referenduma do dneva glasovanja ne sme preteči manj kakor trideset dni in ne več kakor leto dni. Določitev dneva glasovanja, do katerega preteče več kot petinštirideset dni od dneva razpisa referenduma, sprejme državni zbor z dvotretjinsko večino navzočih poslancev.«

Glede na dejstvo, da obstaja možnost za naknadni zakonodajni referendum tudi pri Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju 2, se zdi smotrno da bi se datum referenduma o Zakonu o malem delu prestavil za nekaj tednov in na ta način, v kolikor do referenduma o ZPIZ 2 pride, oba referenduma izpelje na isti dan ter privarčuje nekaj več kot 4 milijone evrov.

Volivci bodo slab Zakon o malem delu lahko zavrnili v nedeljo, 10. aprila 2011.